Cfa MedieKultur: Media and migration in times of crises

Media and migration studies, and digital migration studies in particular (Leurs & Smets 2018; Smets et al. 2020, Leurs, 2023), have carved out an increasingly consolidated field. Building on these insights, this special issue emphasizes that migratory experiences and unfoldings are always already mediated: represented through media, and embedded in migrants’ media practices using digital […]

Cfa MedieKultur: Media and migration in times of crises Read More »

Nyt temanummer “Medier og sundhed i et hverdagsperspektiv”

Helena Sandberg, Lund Universitet, og Anette Grønning, Syddansk Universitet, er gæsteredaktør på udgivelsen, som kan findes her: www.mediekultur.dk Udover den introducerende artikel “The entanglements of media and health in everyday life” om temaet, finder du otte spændende artikler om:1) Data og kommunikative gaps på sundhed.dk2) Sygdom og maskulinitet på Instagram3) Ældre menneskers brug af apps

Nyt temanummer “Medier og sundhed i et hverdagsperspektiv” Read More »

Cfa: AI and communication practices

Call for abstracts – MedieKultur Special Issue Artificial intelligence (AI) is not only shaping contemporary communication processes but is actively contributing to and participating in them. Customer service chatbots communicate with us, prediction and surveillance models communicate about us, and content generators communicate instead of us. AI is, in other words, influencing how communication happens,

Cfa: AI and communication practices Read More »

SMiD-pris 2022 uddelt

SMiD prisen 2022 uddeles til en person, der gennem sit virke har bidraget positivt og eksemplarisk til medieforskningen som felt og/eller miljø i Danmark. Vi er glade og stolte over at kunne præsentere årets modtager: Anne Anne Jerslev, professor i film- og medievidenskab ved Institut for Kommunikation ved Københavns Universitet I forbindelse med årsmødet 2022

SMiD-pris 2022 uddelt Read More »

Årsmøde 2022

Til årsmødet kan medlemmer og andre interesserede præsentere og diskutere deres forskning under temaet “Disseminating media and communication research”. Som faglig forening ønsker vi at sætte fokus på de dilemmaer, der kan opstå, når man som forsker formidler sin viden til fagpersoner såvel som lægpersoner. Du kan finde flere informationer om tilmelding, call for contribution

Årsmøde 2022 Read More »