Næste årsmøde bliver afholdt d. 2.-3.5.2024 på AAU i København

Generelt om SMiDs årsmøder

Hvert andet år afholder foreningen SMiD sit årsmøde, hvor medlemmer såvel som andre interesserede fra ind- og udland inviteres til at bidrage med præsentationer og diskussioner af fagligt arbejde. Årsmødet afvikles over to dage og giver rig mulighed for både fagligt og socialt samvær. Årsmødet falder typisk sammen med foreningens generalforsamling.

I forbindelse med årsmødet uddeles SMiD-prisen til en person, der gennem sit arbejde har bidraget positivt til medie- og kommunikationsforskningen som felt og/eller miljø. Som noget nyt har bestyrelsen i år også uddelt SMiDs-innovationspris.

I de år, hvor der ikke afholdes årsmøde, afholdes et mindre nationalt møde som en del af NordMedia-konferencen.